Zavřít
Dr. Gary Price Todd je uznávaným očním lékařem, který se zabýval vlivem výživy na lidský zrak, na schopnost dokonalého vidění a léčbu očních nemocí. Výzkumy Dr. Todda vám pomohou zastavit postup makulární degenerace, zlepšit stav této oční choroby a samozřejmě i předcházet jejímu vzniku.
Makulární degenerace je v USA a Evropě hlavní příčinou ztráty zraku u osob ve věku nad 55 let. Podle klasické medicíny neexistuje žádné řešení; někdy se využívá laserová operace pro úpravu prosakujících cévek na sítnici, nicméně úspěšnost tohoto zákroku se pohybuje mezi 5-15% na horizontu 5 let a na druhou stranu existuje asi 50% pravděpodobnost na zhoršení stavu vlivem tohoto zákroku. Co je však podstatné, tyto metody se nijak nezaobírají příčinou, která vedla k rozvoji toho očního onemocnění.
Z dosavadních výzkumů vyplývá, že prvotní příčinou makulární degenerace je úbytek volných radikálů spolu s narušeným přísunem krve a kyslíku do makulární části sítnice. Z toho vyplývá, že pomocníkem v prevenci se opět mohou stát doplňky stravy – anti-oxidanty, vitamíny a minerály – zejména vitamíny C, E, zinek a selen. Tento fakt byl opět podpořen řadou vědeckých výzkumů. Dr. Todd dále doporučuje bioflavin (pro snížení průsaků krve v oblasti sítnice), pupalku dvouletou (pro obnovu integrity cévních stěn) a lecitin.
Přestože vitamíny s antioxidanty a minerály jsou velice důležité, pro kontrolu volných radikálů potřebuje tělo také zinek, měď, mangan a selen. Dr. Todd u svých pacientů zjistil, že 60% z nich má nedostatek zinku, 15% mědi, 80-90% nedostatek manganu a prakticky všichni postrádají selen. Tyto nedostatky velice snižují efektivní využití vitamínů E, C a beta-karotenu. Současně Dr. Todd odmítal léčit pacienty, kteří nepřestali s kouřením, doporučuje pití pouze čisté pramenité vody, vyloučení margarínu, tuků a dokonce vyloučení laserových operací – zjistil, že na osoby po laserové operaci má léčba prostřednictvím výživy prakticky nulový vliv.
V Evropě se často s úspěchem využívají také další dvě rostliny – borůvky a Ginko biloba. Lékařské studie prokázaly, že obě rostliny mohou zastavit zhoršování zraku. Některé studie dokonce uvádějí, že obě působí zcela přímo na zrakový systém a jsou mnohem účinnější, než vitamíny s anti-oxidanty.
Borůvky se také užívají pro zlepšení vidění v noci a za šera, na zelený zákal a diabetické onemocnění sítnice. Bylo prokázáno, že pomáhají regenerovat pigmentový epitel v rohovce, buněčnou strukturu a omezují únik volných radikálů.
Ginko biloba podporuje proudění krve do mozku a očního systému. Evropské studie ukázaly obrovský přínos pro léčbu makulární degenerace, stejně jako borůvky zamezuje úniku volných radikálů.
Národní institut pro zrak v USA zjistil, že makulární degeneraci sítnice lze nejen předcházet, ale také jí léčit. Výzkumy uznávaného očního lékaře Dr. Todda a jeho metody prokázaly vynikající výsledky:
9 z 10 pacientů dosáhne zlepšení zraku bez léků a samozřejmě i bez rizikové oční operace!
Makulární degenerace sítnice: příčiny, příznaky, léčba
Jak se vyhnout riskantní operaci
Některá fakta z výzkumu Dr. Todda:
“…Podstoupíte-li laserovou operaci makulární degenerace sítnice, máte jistou šanci 4-15%, že v průběhu následujících 5 let uvidíte lépe; statisticky mnohem větší šance více než 50% je, že uvidíte mnohem hůře, a to ihned po operaci...“
“…Měl jsem například pacienty, jejichž levé oko bylo operováno na makulární degeneraci a zraková ostrost na tomto oku byla 6/18; pravé oko operováno nebylo a zraková ostrost byla 6/120. Po léčbě prostřednictvím výživy zraku mělo operované (levé) oko zrakovou ostrost stále 6/18, zatímco pravé oko se vylepšilo na 6/8 či 6/10...“
“…Pokud při očním vyšetření lékař zjistí ztrátu foveálního reflexu, je to způsobeno buď nedostatkem vitamínu A, nebo ranným stadiem makulární degenerace. Není to nevratný stav. Ztráta foveálního reflexu není přirozená...“
"...V rozličné odborné literatuře se dočtete, že bylo prokázáno, že pro léčbu makulární degenerace jsou nezbytné dvě látky – zinek a vitamín E...“
"...Zinek je pro zlepšení zraku důležitý proto, že zajišťuje transport vitamínu A z jater do očí. Zinek také tlumí volné radikály...“
"...Koncentrace zinku a vitamínu E u lidí s očními vadami a chorobami jsou prokazatelně a měřitelně nižší, než u lidí se zdravým a ostrým zrakem...“
“…Je také známo, že látky zvané bioflavonoidy napomáhají k léčbě otoků a zduřenin – a pomáhají také léčit otok na sítnici při makulární degeneraci...“
“…Jedním z racionálních důvodů pro užívání vhodných doplňků stravy je regulace volných radikálů v těle, které mají vliv mj. i na lidský zrak...“
"...Jedna pětina populace též není schopna konvertovat beta-karoten do vitamínu A z důvodu špatné funkce štítné žlázy...“
”…Množství volných radikálů řídí tělo prostřednictvím některých enzymů, které ke správné činnosti potřebují určité minerály: zinek, měď, magnézium a selen. Z průzkumů vyplývá, že až 60% populace má v těle nedostatek zinku, více než 15% nedostatek mědi, prakticky všem schází selen a nejméně 80-90% obyvatelstva má nedostatek manganu...“
“…Když léčím své pacienty s makulární degenerací, nejedná se vlastně o léčbu této specifické nemoci – léčím celé jejich tělo, navracím mu zdraví a všechny potřebné látky. S tím, jak se uzdravuje jejich tělo, uzdravují se i oči a zrak...“
" Hormon štítné žlázy je jedním z nejdůležitějších faktorů při léčbě makulární degenerace – osobně se dokonce domnívám, že jeho nedostatek je tou základní příčinou této oční nemoci...“
“…Jaké byly konkrétní výsledky mé dvouleté studie s vybranými pacienty s makulární degenerací? U 88% z nich došlo v průběhu 2 let k podstatnému zlepšení, jedna a více řádek zrakové ostrosti. Z pacientů, kteří na začátku studie byli díky makulární degeneraci zcela slepí, jich 54% bylo na konci studie schopno vidět...“
EYEMAX-plus obsahuje celkem 33 nezbytných vitamínů, minerálů a antioxidantů. Obsah všech těchto látek ve správných množstvích a vzájemných poměrech je mimořádně důležitý pro to, aby byly zajištěny optimální výsledky a pozitivní efekt. Jeho mimořádně pozitivní výsledky byly prokázány lékařskými testy.