Zavřít
Antioxidanty a makulární degenerace
Studie publikovaná v JAMA prokázala, že přísun vysokých dávek beta-karotenu, vitamínů C a E a zinku má prokazatelný vliv na prevenci a léčení makulární degenerace u starších osob.
Pokročilé stadium nemoci (AMD - pokročilá forma makulární degenerace) se projevuje snížením schopnosti číst, rozpoznávat obličeje, řídit vozidlo nebo v omezení pohybu. S věkem se výrazně zvyšuje pravděpodobnost vzniku této pokročilé fáze AMD. Medicína nenabízí žádnou možnost léčby tohoto onemocnění, AMD je nejčastější příčinou vzniku slepoty.
Dr. Ledmer van Leeuwen, M.D., PhD z lékařského centra Erasmus v Rotterdamu v Holandsku (Erasmus Medical Center in Rotterdam) se svými kolegy se zabývali tím, zda přísun antioxidantů může působit preventivně proti vzniku a při léčbě AMD. Studie se účastnilo 5836 obyvatel Rotterdamu s rizikem vzniku AMD.
Studie trvala celkem 8 let a během tohoto období vzniklo u 560 osob onemocnění AMD, u většiny z nich se jednalo o rannou fázi této nemoci. Významného zlepšení dosáhly osoby se zvýšeným přísunem vitamínu E, železa a zinku. Snížení rizika o 8% bylo prokázáno u osob s přísunem vitamínu E a 9% u zinku. Dostatečný přísun beta-karotenu, vitamínu C a E společně se zinkem prokázal snížení AMD o 35%. U osob, které konzumovaly alespoň malé dávky uvedených vitamínů a minerálů, se riziko AMD snížilo o 20%.
Studie tedy jednoznačně prokázala pozitivní vliv uvedených 4 vitamínů a minerálů na prevenci a léčbu AMD, a to zejména ve zvýšeném dávkování.
Omega-3 mastné kyseliny chrání Vaše oči
Nová studie publikovaná v lednu 2011 prokázala pozitivní vliv Omega-3 mastných kyselin pro zdraví zraku a zraku a v prevenci a léčbě očních onemocnění spojovaných se stárnutím, jakými jsou například makulární degenerace.
Vědci z Wilmerova očního institutu při Lékařské škole Johna Hopkinse (Wilmer Eye Institute at John Hopkins School of Medicine) zjistili, že osoby konzumující hodně stravy bohaté na Omega-3 mastné kyseliny (jako jsou například čerstvé mořské ryby nebo mořské plody) mají podstatně menší pravděpodobnost vzniku uvedených očních nemocí ve srovnání s těmi, kdo tuto stravu nekonzumují.
V průběhu jednoho roku sledovali vědci stravovací návyky 2250 náhodně vybraných osob ve věku 65-84 let. Porovnali jejich stravovací návyky s procentem onemocnění AMD u těchto osob a zjistili, že ti kdo konzumují nejmenší množství Omega-3 mastných kyselin mají nejvyšší pravděpodobnost vzniku této choroby.
EYEMAX-plus obsahuje celkem 33 nezbytných vitamínů, minerálů a antioxidantů. Obsah všech těchto látek ve správných množstvích a vzájemných poměrech je mimořádně důležitý pro to, aby byly zajištěny optimální výsledky a pozitivní efekt. Jeho mimořádně pozitivní výsledky byly prokázány lékařskými testy.
Zdroj: Examiner
Zpět na seznam vědeckých studií
Zaregistrujte se do Klubu Dobré oči a získáte další důležité informací o svém zraku i možnostech, jak snížit počet dioptrií nebo se zbavit některých očních nemocí. Co registrací získáte?
Registrujte se vyplněním následujícího jednoduchého formuláře:
Copyright © 2010 Dobré oči [Institut pro lepší zrak] | Vyrobeno firmou SEAL Communication